top of page
  • Admin

Czy moje dziecko jest gotowe na żłobek lub przedszkole? Może spróbować czegoś innego?

Proponujemy alternatywny sposób aby się przekonać czy nasze dziecko jest gotowe na pobyt w żłobku lub przedszkolu, jeżeli wcześniej nie uczęszczało do takiej placówki albo nie rozstawało się z nami na dłuższy czas.


Jako rodzice często mamy wrażenie, że ścigamy się z własnym cieniem i na wszystko brakuje nam czasu. Szczególnie, że współczesny model rodziny różni się od tego kiedy my byliśmy mali i dorastaliśmy. Większość z nas żyje z daleka od najbliższej rodziny, nasi rodzice często są dalej aktywni zawodowo więc nie zawsze mają czas aby pomóc przy wnukach albo mieszkają daleko od nas i nie są w stanie wspomóc w opiece nad maluszkiem.

Odkładamy więc decyzję o powrocie do życia zawodowego, lub naprzemiennie staramy się poświęcić czas naszej pociesze, często kosztem własnego rozwoju zawodowego, społecznego czy po prostu zwyczajnego odpoczynku lub zadbania o relacje z najbliższymi.

Zrozumiała jest obawa przed rekrutacja do żłobka czy przedszkola. Przecież wiąże się to często z formalnościami, opłatami, czasem wadium, które przepada, jeżeli się rozmyślimy albo dziecko się nie zaadaptuje do nowego miejsca.



Dlatego też wychodząc na przeciw potrzebom rodziców proponujemy zajęcia sobotnie dla dzieci. Zaletą sobotnich zajęć jest to, że dzieci przebywają nie tylko pod okiem wykwalifikowanej kadry, osób zweryfikowanych pod kątem kompetencji i możliwości pracy z najmłodszymi, ale przede wszystkim dzieci przebywają w bezpiecznym miejscu przeznaczonym i przystosowanym dla dzieci.

Możemy się w prosty sposób przekonać, czy nasza pociecha jest gotowa na rozłąkę na kilka godzin, jak będzie się czuć w towarzystwie rówieśników, bez zbędnych formalności czy żmudnego poszukiwania placówki, która oferuje taką elastyczna adaptację.

Dziecko zostaje bez rodzica dzięki temu my dodatkowo mamy czas, aby załatwić wszystkie ważne dla nas sprawy, nadgonić z nauką, załatwić potrzebne sprawy lub po prostu wypić kawę w spokoju ze znajomymi.

Podczas takich zajęć dzieci mają okazję nie tylko dużo się nauczyć, ale również budować relacje międzyludzkie i nowe kontakty społeczne. Dlatego nawet jeśli zadajemy sobie pytanie, czy warto brać udział w takich zajęć i z nich korzystać, oczywiście że tak. Dla nas rodziców jest to chwila czasu, ze świadomością że nasze dziecko znajduje się pod najlepszą opieką jaką może mieć.



Rozwijające i kreatywne zabawy w przedszkolu "Małe Cuda"
Dzieci w wieku do lat 6 uczą się głównie poprzez zabawę


Dodatkowe zajęcia - co dają naszym dzieciom


Na rynku znajdujemy ogrom ofert, zajęć dodatkowych, z różnych dziedzin. Najczęściej są one albo w tygodniu, w godzinach porannych czy też popołudniowych lub wymagają obecności rodzica. Czas trwania takich zajęć często jest to półtorej godziny do dwóch. Ponadto nie raz zdarza się, że organizatorzy wymagają od nas deklaracji, że dziecko będzie uczęszczać na takie zajęcia przez określony czas, czego nie zawsze jesteśmy pewni bo jak sami wiemy pomysły dzieci i ich zainteresowania mogą zmieniać się bardzo często.


Sobotnie zajęcia organizowane przez Żłobek i Przedszkole "Małe Cuda" są odpowiedzią dla rodziców, którzy pragną zostawić swoje dzieci w sobotę pod dobrą opieką, oczekują różnorodności co w przyszłości może pomóc odkryć zainteresowania dziecka i w co z chęcią zaangażuje się na dłużej.

Jest to świetny sposób aby sprawdzić, czy nasze dziecko jest już gotowe na dłuższe rozstanie z rodzicem, czy rozwija się prawidłowo - tutaj można to łatwo sprawdzić na tle rówieśników lub po prostu porozmawiać z jedną z pań, które opierając się na swoim doświadczeniu i wykształceniu bedą w stanie udzielić nam kompetentnej odpowiedzi.


Na zajęcia uczęszczają dzieci od wieku niemowlęcego do przedszkolnego, dzięki temu że posiadamy odpowiednie pomieszczenia i pomoce naukowe, zaplecze sanitarne, potrzeby tych dwóch grup mogą być w pełni zaspokojone.

Nasze zajęcia prowadzone są przez osoby odpowiednio do tego przeszkolone i posiadające odpowiednią wiedzę.


Nasze zajęcia to różnorodność.

Po pierwsze dzieci cały czas w ciągu zajęć i zabaw są eksponowane na język angielski. Dzięki doświadczeniu jakie nasza kadra zdobyła pracując w Wielkiej Brytanii i Irlandii, wplatanie języka angielskiego jest dla nich naturalne. A dzieci uczą się go w codziennych sytuacjach i zdobywają swobodę w porozumiewaniu się nim.

W naszych żłobkach i przedszkolach realizujemy program dwujęzyczności. Dzieci mają możliwość poznawania języka angielskiego poprzez zabawę i uczestnictwo w aktywnościach grupowych. Na początku zajęć prosimy również grupę aby usiadła i witamy się z nimi po polsku i angielsku, Rozmawiamy o tym, kto jest obecny oraz jaka jest pogoda, jak przybył do nas i co lubi robić. W międzyczasie śpiewamy również piosenki i czytamy bajki po angielsku, które wspaniale wpływają na rozwój słownictwa.

Towarzystwo dzieci innych narodowości niż polska, wpływa dodatkowo na swobodę przyswajania słownictwa angielskiego czy zwrotów - dzieci podczas zabawy zapominają o barierach i instynktownie komunikują się swobodniej z innymi dziećmi.


Dzieci biorą udział w zajęciach rytmiczno- muzycznych. To nie tylko piosenka śpiewana w grupie czy inicjowana przez moderatora zajęć, ale również ruch i odpowiedź na dźwięk. Dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności psychomotoryczne, oraz słuchania z koncentracją. Dzięki temu oprócz zmysłu słuchu angażujemy inne zmysły co wpływa na ogólny rozwój.


Zajęcia sensoryczne, które są ważne dla małych dzieci i stanowią naturalny sposób poznawania otaczającego świata, dla rodziców często kojarzą się z bałaganem nie do opanowania w domu, zostawcie to nam. W ramach zajęć sensorycznych wykorzystujemy różne materiały, struktury oraz środki. Czasami sensoryka będzie dla dzieci jadalna, więc zaangażujemy tutaj zmysł smaku i węchu. Innym razem jest to sensoryka związana z masami, gdzie głównym zaangażowanym zmysłem będzie dotyk. Zdarzy się też nieraz, że to różnego rodzaju produkty sypkie, czy też ciecze.

My, jako pedagodzy, w każdym z tych zajęć dostrzegamy czas bałaganu i beztroskiej zabawy jako element rozwoju umiejętności psychomotorycznych. Bawiąc się pod okiem wychowawcy podczas zajęć sensorycznych dzieci dotykają czegoś co nie zawsze znają i do końca rozumieją. Ale dzięki temu rozwijają pewność siebie, umiejętność komunikacji, poznają nowe struktury i materiały. Zabawa sensoryczna w grupie, pozwala również dziecku na nabycie umiejętności społecznych oraz sygnalizowania że coś lubimy lub czegoś nie. Dzieci uczą się i powoli rozumieją, że nawet jeżeli coś budzi nasz niepokój, ponieważ nie do końca to znamy, możemy poprosić o pomoc i z niej skorzystać.



Od rodziców otrzymaliśmy informację, że najważniejsze jednak dla nich jest to, że na zajęciach sobotnich spotykają się dzieci, które często wcześniej się nie widziały. Dla niektórych dzieci może być to pierwszy kontakt z większą grupą rówieśniczą, kimś innym niż kuzyn, brat, siostra czy kolega z placu zabaw. Dzięki temu mogą one rozwijać umiejętności emocjonalne, społeczne, ale pod okiem koś wykwalifikowanego, kto wkroczy kiedy trzeba lub umiejętnie stymuluje odpowiednie zachowanie czy postawy.

Dla dzieci które na przykład będą zaczynać swoją przygodę ze żłobkiem lub przedszkolem, to czas kiedy mogą oswoić się z takim miejscem, powoli zacząć rozumieć zasady oraz poznać kogoś nowego.

Dzięki takiemu doświadczeniu właściwa adaptacja w placówce wychowania przedszkolnego będzie mniej stresująca.


Podsumujmy więc zalety udziału w dodatkowych zajęciach dla dzieci:

  1. Uczą funkcjonowania w grupie rówieśniczej i rozwijania umiejętności społecznych, szczególnie ważne jest to dla dzieci, które na przykład dotychczas nie miały możliwości takich kontaktów

  2. Rozwiją u dzieci pewność siebie, umiejętności komunikacji i kompetencje społeczne

  3. Zaspokajają potrzeby dzieci w zakresie poznawczym, komunikacyjnym i rozwijania zmysłów za pomocą zajęć sensorycznych

  4. Dają możliwość rozwijania swoich umiejętności językowych w języku angielskim i czerpania z doświadczenia naszej kadry, która rozumie i praktykuje program dwujęzyczności

  5. Pomagają w procesie adaptacji w placówce, jeżeli na przykład dziecko w przyszłości ma rozpocząć uczęszczać do żłobka czy też przedszkola


Dylemat rodzica.

Wielu rodziców zastanawia się zapewne, czy korzystając z takich zajęć, powierzając dziecko w sobotę pod opiekę kogoś obcego dobrze postępują?


Oczywiście nie jest to rozwiązanie dla każdego. W dzisiejszych czasach rodzice pracują znacznie dłużej niż kiedyś i wykorzystują każdą chwilę na kontakt z dziećmi. Ale pamiętajmy, że liczy się nie ilość czasu spędzonego z dziećmi ale jego jakość.

Pomyślmy, że czas spędzony razem, kiedy biegamy po sklepie robiąc zakupy, jedziemy w samochodzie, sprzątamy mieszkanie i w międzyczasie płacimy rachunki starając się "spędzić czas z pociechą" to może nie jest najlepsze spędzanie czasu razem.

Alternatywnie, spędzając czas z dzieckim w tygodniu, np. pozostając na urlopie wychowawczym, lub pracując hybrydowo, dobrze nam zrobi chwila dla siebie, wiedząc, że dziecko spędza czas na zabawia, rozwoju raczej niż przed telewizorem lub tabletem.


Pamiętajmy że nasze dzieci naturalnie lubią inne dzieci i lubią aktywną zabawę a to wszystko zapewniają "Małe Cuda" w soboty. Skorzystajmy i zostawmy dylematy za sobą pamiętając, że szczęśliwy rodzic to szczęśliwe dziecko.


Zajęcia odbywają się praktycznie co sobotę, a rezerwacji można dokonać przez nasz formularz na stronie https://www.male-cuda.pl/sobotnie-zajecia




37 wyświetleń0 komentarzy

Comments


bottom of page